26 de nov. 2016

SI ARRIBO A VELL © - SI LLEGO A VIEJO ©

 
Imatge, UAB

 

Si arribo a vell, em donaràs la mà
i em portaràs en cotxe
a donar una volta per l’Arrabassada?
Em duràs a dinar menjar casolà
a un restaurant de la costa? 

Jo provaré d’explicar-te històries
d’aquelles que per mi són encara novelles.
Històries de quan vaig ser jove,
de bars emboirats plens de crits,
música encesa, riallades i mort. 

Passaré per moments màgics
però també per tristors, somnis romputs
i papallones de fum tenebrós. 

Potser no em creuràs,
com quan no em creia els meus avis:
tantes coses havies fet? 

Si arribo a vell, m’acaronaràs l’esquena
i dansarem belles melodies?
Cançons de vell i cançons de pau.
Em duràs a sopar amb la família
un capvespre d’estiu? 

Jo provaré a seguir-te contant
que la vida són escales fatigoses,
tresors que guanyes i perds
però sempre volent aturar el temps
i jugar damunt un glop d’infantesa. 

******************************

Si llego a viejo, ¿me darás la mano
y me llevarás en coche
a dar una vuelta por la Arrabassada?
¿Me llevarás a comer comida casera
a un restaurante de la costa?

Yo trataré de contarte historias
de aquellas que para mí son aún noveles.
Historias de cuando fui joven,
de bares nublados llenos de gritos,
música encendida, carcajadas y muerte.

Pasaré por momentos mágicos
pero también por tristezas, sueños rotos
y mariposas de humo tenebroso.

Tal vez no me creas,
como cuando no me creía a mis abuelos:
¿Tantas cosas habías hecho?

Si llego a viejo, ¿me acariciarás la espalda
y bailaremos bellas melodías?
Canciones de viejo y canciones de paz.
¿Me llevarás a cenar con la familia
un atardecer de verano?

Yo probaré a seguirte contando
que la vida son escaleras fatigosas,
tesoros que ganas y pierdes
pero siempre queriendo detener el tiempo
y jugar sobre un sorbo de niñez.
 

 

“Tots els drets reservats” – “Todos loa derechos reservados”
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada